Programok | 2016. június 15.
A "Digitális tananyagfejlesztés" a Bliss Alapítvány harmadik éve futó programja, amelyben az iskolában tanuló gyerekek számára, hozzájuk hasonlóan súlyosan mozgássérült, beszédképtelen fiatal felnőttek készítenek oktatási segédanyagokat, digitális tananyagot. A projektben résztvevő fiúk ugyan mentori segítséget kapnak, de önállóan dolgoznak: szöveget szerkesztenek, interaktív Power Point bemutatókat készítenek, videó anyagokat szerkesztenek, vágnak és van köztük, aki Scratch-ben programoz feladatokat az iskolásoknak.
A program igen sokoldalú: munkalehetőség a fiatal felnőtt AAK (augmentatív, alternatív kommunikációs módszer) használóknak, általa mások számára is használható oktatási anyagok készülnek, az iskolába bejáró sérült felnőttek valós modellt jelentenek a tanulók számára, valamint a fiatalok és gyerekek szociális kapcsolatai is gazdagodnak.
Az idei programba főként hangszerek, sportágak és közkedvelt foglalkozások, mint tűzoltó, rendőr, katona kerültek be ezzel a műhelymunkával a tananyagba.
A projektzáró konferencián a fiatal beszédképtelen felnőttek saját maguk tartottak előadást a témájukról, melyeket önkéntesek hangjával szinkronizált diabemutatók és a projektekben társtanáruk kiegészítő megszólalásai segítettek.
Az idei programba főként hangszerek, sportágak és közkedvelt foglalkozások, mint tűzoltó, rendőr, katona kerültek be ezzel a műhelymunkával a tananyagba.
A projektzáró konferencián a fiatal beszédképtelen felnőttek saját maguk tartottak előadást a témájukról, melyeket önkéntesek hangjával szinkronizált diabemutatók és a projektekben társtanáruk kiegészítő megszólalásai segítettek.