Gyümölcsöző partnerségek kialakításáról szólt a májusi Esélyek utcája civil workshop

Milyen lehetőségeket lát egy vállalat a civil szervezetekben? Hogyan és milyen partnerségekre vágyik? Mit tehet egy civil szervezet annak érdekében, hogy gyümölcsöző együttműködéseket alakítson ki vállalatokkal? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az Esélyek Utcája programsorozat idei első, civil szervezetek számára rendezett workshopján.

 

 

Az interaktív workshop során különböző területekről érkező vállalati szakértők mutatták be, hogy milyen együttműködéseket alakítottak már ki civil szervezetekkel, és adtak tanácsot arra vonatkozóan, hogy milyen módjai, irányai lehetnek ezeknek a partnerségeknek.

 

 

 

Az employer brandig és a társadalmi/környezeti felelősségvállalás összekapcsolódásáról kezdte előadását Gulyás Marianna, a Dechatlon Magyarország, Társadalmi felelősségvállalás stratégiai vezetője. Prezentációjából megtudhattuk, hogy egy civil szervezet miként keltheti fel – adott esetben tucat email helyett egy másfél perces videó üzenettel – a potenciálisan támogató nagyvállalat érdeklődését az együttműködésre. Marianna szerint, ha a rövid bemutatkozást konkrét kérés követi a cégek hamarabb el tudják dönteni tudnak-e kapcsolódni az ügyhöz, s ha igen, a személyes találkozást követően kialakítják a lokális partnerségeket. A hosszú távú együttműködésekben kiemelten fontos egy konkrét kapcsolattartó, a folyamatos kommunikáció és a becsületszó, azaz, hogy mindkét fél betartja az ígéretét.

 

 

 

Alulról jövő, munkatársaiktól induló kezdeményezésekről, a civil szervezetekkel történő együttműködéseikről beszélt Czibere Zsolt, a BP GBS Europe. CSR és esélyegyenlőségi vezetője. Hangsúlyozta munkájuk társadalmi hasznosságát a civil szervezeteknek köszönhetik. Több féle módon, például általános támogatással, 1%-os kampánnyal, a cégük működéséből adódó eszközökkel, a dolgozók gyűjtéseivel segítik a hozzájuk fordulókat. Kiemelte, leginkább olyan programokban szeretnek együttműködni, amelyben a munkatársaik is részt tudnak venni. Mindkét előadó szerint fontos a cégek társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos filozófiájának ismerete és a konkrét kérések megfogalmazása.

 

 

 

A szünet utáni közös eszmecserén elhangzott továbbá, hogy előnyös elsősorban azt felmérni ki milyen eszközzel, infrastruktúrával, tudással tud hozzájárulni a leendő partnerséghez, pl: egy vállalat heti két alkalommal termet tud biztosítani egy civil szervezetnek, akiktől cserébe egy gyógytornász foglalkozást tart a cég dolgozóinak. Ilyen egy valódi adok-kapok win-win helyzet. Többen említették milyen visszás hatást kelt, ha egy civil szervezet segítséget kér, miközben mindenféle reklámtárgyon ott a logója, vagyis látványosan sok pénzt költ önreklámozásra.

 

Az esemény házi asszonya Kiss Gyöngyvér kérte, hogy a résztvevők használják az Esélyek utcája weboldalt, csatlakozzanak, illetve töltsék fel partnerkereső programjaikat, valamint adjanak hírt a kialakult együttműködésekről. 

 

 

 

A teljes képgaléria megtekintéséért kérjük, látogasson el az Esélyek utcája facebook oldalára!

 

 

© 2016 - eselyekutcaja.ujbuda.hu