Az interaktív workshop során különböző területekről érkező vállalati szakértők mutatták be, hogy milyen együttműködéseket alakítottak már ki civil szervezetekkel, és adtak tanácsot arra vonatkozóan, hogy milyen módjai, irányai lehetnek ezeknek a partnerségeknek.
Az employer brandig és a társadalmi/környezeti felelősségvállalás összekapcsolódásáról kezdte előadását Gulyás Marianna, a Dechatlon Magyarország, Társadalmi felelősségvállalás stratégiai vezetője. Prezentációjából megtudhattuk, hogy egy civil szervezet miként keltheti fel – adott esetben tucat email helyett egy másfél perces videó üzenettel – a potenciálisan támogató nagyvállalat érdeklődését az együttműködésre. Marianna szerint, ha a rövid bemutatkozást konkrét kérés követi a cégek hamarabb el tudják dönteni tudnak-e kapcsolódni az ügyhöz, s ha igen, a személyes találkozást követően kialakítják a lokális partnerségeket. A hosszú távú együttműködésekben kiemelten fontos egy konkrét kapcsolattartó, a folyamatos kommunikáció és a becsületszó, azaz, hogy mindkét fél betartja az ígéretét.
Alulról jövő, munkatársaiktól induló kezdeményezésekről, a civil szervezetekkel történő együttműködéseikről beszélt Czibere Zsolt, a BP GBS Europe. CSR és esélyegyenlőségi vezetője. Hangsúlyozta munkájuk társadalmi hasznosságát a civil szervezeteknek köszönhetik. Több féle módon, például általános támogatással, 1%-os kampánnyal, a cégük működéséből adódó eszközökkel, a dolgozók gyűjtéseivel segítik a hozzájuk fordulókat. Kiemelte, leginkább olyan programokban szeretnek együttműködni, amelyben a munkatársaik is részt tudnak venni. Mindkét előadó szerint fontos a cégek társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos filozófiájának ismerete és a konkrét kérések megfogalmazása.
A szünet utáni közös eszmecserén elhangzott továbbá, hogy előnyös elsősorban azt felmérni ki milyen eszközzel, infrastruktúrával, tudással tud hozzájárulni a leendő partnerséghez, pl: egy vállalat heti két alkalommal termet tud biztosítani egy civil szervezetnek, akiktől cserébe egy gyógytornász foglalkozást tart a cég dolgozóinak. Ilyen egy valódi adok-kapok win-win helyzet. Többen említették milyen visszás hatást kelt, ha egy civil szervezet segítséget kér, miközben mindenféle reklámtárgyon ott a logója, vagyis látványosan sok pénzt költ önreklámozásra.
Az esemény házi asszonya Kiss Gyöngyvér kérte, hogy a résztvevők használják az Esélyek utcája weboldalt, csatlakozzanak, illetve töltsék fel partnerkereső programjaikat, valamint adjanak hírt a kialakult együttműködésekről.
A teljes képgaléria megtekintéséért kérjük, látogasson el az Esélyek utcája facebook oldalára!