Az OKOSeszköz-használat – Digitális nevelés című rendezvényen szó esett többek között a képességfejlesztő okoseszközök használatáról, a digitális és offline bölcsődés, óvodás, kisiskolás gyermekkorról, valamint bemutatkozott a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék (JEB) és a Leonardo 41 Alapítvány közös programja, mely kutatásnak a középpontjában a 0-3 éves korú gyermekek digitális eszközhasználata áll. Érdekes információként elhangzott többek között, hogy legkevésbé a 40 évnél idősebb szülők engedik meg a digitális eszközök használatát gyermekük számára, akik leginkább mesét néznek az eszközökön, miközben szüleik dolgoznak, vagy éppen vezetnek. Hétköznap egy óránál kevesebbet, a hétvégén pedig már minden harmadik gyermek egy óránál többet használhatja valamelyik digitális eszközt. A háztartásokban leginkább az okostelefonok az elterjedtek, statisztikailag egy családban legalább két okostelefon található. A gyermekek kétharmada remekül használja a nekik megnyitott alkalmazásokat, közülük 70% önállóan bekapcsolja és fel is oldja a készüléket, mégis csupán minden ötödik szülő használ felügyelőprogramot az eszközein.
A Családbarát Újbuda program keretében megvalósult szakmai konferenciát, Dr. Molnár László, Újbuda Önkormányzatának alpolgármestere és Dr. Görhöny Ádám, Józsefváros Önkormányzatának alpolgármestere nyitotta meg. Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője ismertette a kutatás eredményeit, majd Fülöp Hajnalka digitális oktatási szakértő és Dr. Gerván Patrícia pszichológus előadásait egy kererekasztal beszélgetés követte, amelyen részt vett: Unger Katalin, az Újbudai Bölcsődei Intézmények intézményvezetője, Dr. Lénárd András, egyetemi docens, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, Digitális Pedagógiai Tanszék tanszékvezetője, Pócsné Hermanics Mária, a Sasadi óvoda óvodavezetője, Kiss Gyöngyvér a Civil Impact ügyvezetője, és Márk Marcell Ádám, a Leonardo 41 Alapítvány képviselője, akik saját tapasztalataikkal támasztották alá a kutatás egyes pontjait.
A konferencia eredményeként elmondható, hogy a résztvevők szerint szükség van a szakemberek által kialakított szemléletformálásra, mint a szülők, mint az intézményi nevelők, pedagógusok felé, képzésekre, a digitális eszközök használatára, mint képességfejlesztő eszközre, figyelembe véve annak veszélyeit is. A program folytatásához fontos, mint az önkormányzatok, mint a különböző szakterületekről, civil szervezetektől, valamint a vállalatoktól érkező szakemberek hosszú távú együttműködése.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |