A programért felelős személy neve
Tóth-Fazekas Andrea
A programért felelős személy telefonszáma
+36 70/ 315 2909
A programért felelős személy e-mail címe
A program weboldala
A programot megvalósító szervezet neve
Képmás 2002 Kft., Média a Családért Alapítvány
A programot megvalósító szervezet címe
1012 Bp., Logodi utca 44/D, 1114 Bp., Villányi út 5-7.
A programot megvalósító szervezet telefonszáma
+36 1/ 365 1414
A programot megvalósító szervezet weboldala
http://kepmas.hu/, http://mediaacsaladert.hu/
Melyik szektorhoz tartozik?
Civil társadalom, üzleti magánszektor
A program rövid bemutatása
Kamaszproblémákat feszegetünk, megoldásokat kínálunk a Képmás magazinban havonta megjelenő 4 oldalas cikksorozattal. Csatlakozik a kepmas.hu további szakmai cikkekkel, és a Kossuth Rádió Válasz-Utak c. műsora is, amely a hónap témáit a kamaszokkal dolgozza fel. Folyamatosan tájékoztatjuk a pedagógusokat különböző fórumokon, a program használatára serkentve őket.
A program célja
A Képmás magazin számára fontos, hogy kiálljon a család mellett. Rovatainkban a családokat érintő széles értelemben vett közéleti témák, riportok mellett rendszeresen megtalálható a párkapcsolat, a gyereknevelés és számos a családokat érintő probléma feldolgozása.
Szeretnénk a boldog felnőtté váláshoz és a családi életre neveléshez olyan területeken is hozzájárulni, ahol eddig nem voltunk jelen, ezért a Hármas Kötés Program keretében új tartalom létrehozását tervezzük, amely egyszerre szólítja meg a kamaszokat, a szülőket és a pedagógusokat.
A program részletes leírása – programötlet, főbb tevékenységek
video:https://www.youtube.com/watch?v=09Mm7NTBTv8
Mi volt a suliban? Természetesen semmi – legalábbis akkor, ha kamasz lányunk vagy fiunk a válaszadó, és mi vagyunk a kérdezők. A 15 éves Képmás szeptembertől új sorozattal szeretne segíteni a kamaszokat nevelő szülőknek és kamaszokkal foglalkozó pedagógusoknak.
A kamaszkor érzékeny periódus, amely körülbelül 10 és 25 éves kor között zajlik. A személyiség keresi saját identitását, ismerkedik az élet kihívásaira adható lehetséges válaszokkal, még élvezi a családi otthon melegét, de nagyrészt már ezen kívül éli mindennapjait. A szakadék, amely ilyenkor a gyerekek és szüleik között húzódik, áthidalhatatlan megfelelő kommunikációs módszerek nélkül. Ahhoz, hogy a szülő ne veszítse el a teljes kapcsolatot a gyerekével, jó, ha vannak olyan egyéb családtagok, tanárok, edzők, akik visszajelzéseket adnak a gyermekről. Ennek a családi és családon kívüli kapcsolatnak a szorosabbra fonásához és együttműködéséhez kínálunk platformot egy olyan tartalommal, amely a diákok, a szülők, tanárok, nevelők kapcsolattartó és problémafeldolgozó hálóját együtt erősíti.
A program újszerűsége, hogy az iskolában és a családban folyó nevelést keresztény értékrend szerint harmonizálja. Így a szülőknek nem kell csupán a „Mi volt az iskolában” kérdésre és arra adott feleletre hagyatkoznia, és olyan beszélgetéseket tud kezdeményezni gyermekével, amelyek feltehetően éppen foglalkoztatják őt és kortárs csoportját. Ennek megbeszéléséhez friss információval vértezzük föl.
A pedagógusok számára a program támogató családi-szülői hátteret adhat az iskolában feldolgozandó témákhoz, csökkenti az esetleges értékrendi különbségből adódó kimondatlan feszültséget.
A diákok számára a programot feldolgozó pedagógus olyan inspiratív és értékközpontú környezetet teremthet, amely termékeny talaj a problémák kibeszéléséhez, feldolgozásához, a kortárs kommunikáció fejlesztéséhez.Mindez akkor működik a leghatékonyabban, ha a Képmás sorozatának darabjai körülbelül egyidőben eljutnak a szülőkhöz és a pedagógusokhoz is.
A magazin Hármas kötés elnevezésű cikksorozatában két éven át minden hónapban egy-egy a tizenéveseket érintő problémával foglalkozik, amelyet szakemberek segítségével dolgoz fel sok új szempontot, tippet, sőt konkrét feladatokat és játékötleteket is adva a kamaszokkal való személyes beszélgetéshez és a témák kortárscsoportban való feldolgozásához. A cikksorozat a kepmas.hu oldalon bőséges tartalommal egészül ki, az MR1 Kossuth Rádió VÁLASZ-UTAK c. műsorában pedig minden hónapban külön adás kapcsolódik a Képmás Hármas kötés sorozatának aktuális témájához. A sorozat foglalkozik többek között a kamaszokkal való kommunikációval, az önértékeléssel, a pornó-, játék- és egyéb függőségekkel, a szabadság kérdésével, a pénzügyi és vitakultúrával. A program célja, hogy a gyerekeinket érintő fontos, de gyakran nehezen megbeszélhető kérdéseket a szülő és a pedagógus szinkronban, azonos értékrend szerint és hatékony módszerekkel válaszolhassa meg. Együtt azzal, akit mindez érint, a kamasszal: hármas kötésben.
Ezért a Képmás a Hármas kötés programhoz most szülőknek és pedagógusoknak kedvezményes előfizetői akciót is ajánl, hogy egyidőben juthassanak hozzá a sorozatban megjelenő anyagokhoz. A sorozat első darabja a szeptemberi lapszámban olvasható.
Bővebb információ és az írások a magazinban, valamint a megújult kepmas.hu/harmas-kotes oldalon találhatók.
A program jelenlegi állapota, jövőbeli kilátások
Kamaszproblémákat feszegetünk, megoldásokat kínálunk a Képmás magazinban havonta megjelenő 4 oldalas cikksorozattal. Csatlakozik a kepmas.hu további szakmai cikkekkel, és a Kossuth Rádió Válasz-Utak c. műsora is, amely a hónap témáit a kamaszokkal dolgozza fel. Folyamatosan tájékoztatjuk a pedagógusokat különböző fórumokon, a program használatára serkentve őket, tesszük ezt addig, amíg az ország összes iskolájában nem kezdik használni a saját javukra a számukra készült szakami cikksorozatot. A szülők bevonása, elérése, tájékoztatása az előttünk álló feladat, amely megadja a Hármas kötés egyik pillérét.
A program célcsoportja(i)
- család
- fiatalok
- szülők
- pedagógusok
- nevelők
Miben keresi a partnerséget, milyen támogatásra van szüksége?
Felhasználókat keresünk a szülők és a pedagógusok köréből. Ehhez elő kell fizetniük a magazinra. Ez egyéni és intézményi előfizetéses rendszerben is megvalósulhat, amelyet az iskola, vagy az önkormányzat finanszíroz a pedagógusok számára, akik tájékoztatják a szülőket a programban való részvételről, akik ez alapján csatlakoznak az otthoni felhasználás által.
Milyen időintervallumban valósuljon meg a támogatás?
2016.10.01. - 2018.10.01.
Hol valósuljon meg a projekt/támogatás?
Mi lesz a program várható eredménye és miként lesz kommunikálva?
Jól működő kommunikáció a szülő és a pedagógus között, valamint a gyerek és a felnőttek között. A program kommunikációja folyamatos a Képmás magazinban és a kepmas.hu-n.